Eurovision song contest

Har sett att folk tror att det var Annas fel att vi inte kom till final i Eurovision song contest och sen säger dom att det var ett fiasko men det tycker inte jag , för jag tyckte att Anna gjorde ett jätte bra framträdande igår. Så dom man kan skylla på att det gick dåligt igår, är det svenska folket. Jag tror att Eric Saade eller Salem al fakir hade funkat bättre, för iår var det "upptempo-låtarnas" år..
Sen tror jag inte att lösningen är att bojkotta ESC, för lixm varför blir vi så bittra så fort vi åker ut, för liksom det är första året vi gör det, medans flera länder har inte kommit med i finalen på flera år, inte är dom bittra för det. Dom tänker säkert " ähh vi kommer igen nästa år igen" ett bra exempel på det är Norge som har kommit sist en massa gånger. Sen vann dom 2009 med Rybak  . Så jag tycker att vi ska lämna  det bakom oss och komma igen nästa år!
Några förändringar man kan göra när det gäller melodifestivalen , är att man tar in nytt och fräscht blod . Istället för thomas g-son som nu förtiden skriver alla låtar. Ta in anders bagge istället, för han kan ju skriva bra låtar. För han skrev låten till Azerbadjan ( stavning ) och den kom till final, och det är ju inte den enda "svenska" låten som har gått till final iår. Så som sagt så tycker jag att vi ska ta in nya låtskrivare!

Skriv en kommentar


Trackback