Som sagt , Svt är töntiga!

Artikeln ifrån expressen.se

Anna Bergendahl tog en skrällseger i ett par sponsrade Converseskor. Produktplacering menar SVT och hotar med diskning. - Kommer artisten att medvetet göra reklam och ta på sig produkter som SVT motsäger sig så kommer artisten att diskas från Melodifestivalen, säger projektledaren Thomas Hall till Resume.
Det var i lördags som Anna Bergendahl fick flest röster av de åtta bidragen som tävlade i Melodifestivalens fjärde deltävling. Enskrällseger som ger henne en plats i Globenfinalen. Och hon gjorde det i ett par skor som märket Converse sponsrat henne med.Något som bryter mot SVT:s krav på reklamfria sändningar. 
"Taggarna utåt" Thomas Hall, projektledare för Melodifestivalen, säger till Resume.se:
- Vi kommer att ha taggarna utåt för alla typer av produktplaceringar framöver.
Han säger att det kan bli aktuellt att diskvalificera den artist som gör som Anna Bergendahl och ställer sig på scen i sponsrade skor: - Artisten är där för att göra ett framträdande och inte för att bidra till produktplacering, säger Hall till Resume.se och fortsätter:  - Kommer artisten att medvetet göra reklam och ta på sig produkter som SVT motsäger sig så kommer artisten att diskas från Melodifestivalen.
Röda och svarta
Anna Bergendahl bar under direktsändningen ett par röda Converseskor. Till efterfesten hade hon bytt och bar då ett par svarta. Resume skriver att mediebyrån Carat beräknar att värdet för produktplaceringen är mellan 3,5 till 4,5 miljoner kronor brutto om reklamen hade köpts in i ett liknande program.  Thomas Hall säger att han ska se till att Anna Bergendahls reklamkupp inte upprepas:
- Kan glömma att det blir en Conversefestival i Globen . Vi stryker alla gymnastikskor med Converse för alla artister.

Asså snälla svt, orka diska ett bidrag bara för bidraget innehåller reklam i er "reklamfria" kanal! ... Ni är så omogna!...

Kommentarer

härlig bloggdesign och blogg du har ^^

kram
Skrivet av Anonym den 04 Mars, 2010

Skriv en kommentar


Trackback