Angående en artikel på aftonbladet.



Artikeln
:
Det handlade om en person som drev en blogg som handlade om kollektivtrafiken. En dag när han var i tunnelbanan så såg han två poliser som trängde in två 14 åringar(?) i ett hörn och då tog personen som drev bloggen, kort på dom både civilklädda polismännen, och då tvingade polismännen honom att ta bort bilderna, men han ville inte, då sa polismännen , du har två val, antingen tar vi in dig för drogtest för narkotika eller så tar du bort bilderna.. Han valde att ta bort bilderna, men han var rätt så duktig på datorer så han kunde med lite teknik återskapa dom raderade bilderna, och därför kunde han lägga upp dom på bloggen...

Min åsikt:

Polismännens agerande är fel, det finns ingen lag om att man inte får foto personer om dom inte vill det. Du får fota vem som helst , utan en enda kan säga till om det... Du får forsätta ta bilder även om personen ifråga säger hotfullt/vänligt att du ska sluta, så får du ändå forsätta ta bilder som vanligt. Så polisernas agerande borde ses över tycker jag, dom borde inte få jobba kvar som poliser eftersom dom utpressade fotografen genom att använda en lag mot nåt som inte är lagstiftat.

En undersökning på aftonbladet.se

http://www.fotosidan.se/cldoc/1746.htm

citerat ifrån hemsidan :
"Polis får alltså inte ta film eller kamera ifrån dig och inte heller upprörd skattebetalare på stadens gator."


Kommentarer

Vissa polsier hatar jag, dvs dom som tar lagen i egna händer. När jag blev tagen av snuten för dom trodde jag hade tagit någort mer än alkohol ( fast jag inte hade det) så betedde sig en polis som ett svin, täntke spela in ett ljudklipp hur han satt och sa massa saker coh gjorde, då tog han min mobil och jag sa att han inte fick det, då sa han det skiter jag i ungjävel eller något liknade xD usch på sånna poliser!
Skrivet av Anonym den 15 Februari, 2010

Skriv en kommentar


Trackback